16 Ekim 2018 Salı

Hamilelik Ağız Sağlığını Nasıl Etkiler?

Hamilelik ağız sağlığını nasıl etkiler?

Her hamilelikte annenin bir dişini kaybedeceği yanlış bir inanıştır. Fakat hamilelik sırasında ağız sağlığında bazı değişikliklerin olacağı da bir gerçektir. En önemli değişiklik hormon düzeylerindeki artıştır, bu artış dişler üzerindeki plak birikiminin artması ile bağlantılıdır. Eğer plak uzaklaştırılmazsa diş eti iltihabına (gingivitis) neden olur. Bu durum "hamilelik gingivitisi" adını alır. Diş eti kırmızı, şişmiş, hassas ve kanamalı olabilir. Hamile kadınlarda aynı zamanda "hamilelik tümörü" geliştirme riski de vardır. Bunlar diş eti büyümelerinin tahrişi sonucu oluşan iltihabi durumlardır. Genellikle kendi haline bırakılmakla beraber, hastaya rahatsızlık veriyorsa veya çiğneme, fırçalama ve diğer ağız bakımı işlemlerini engelliyorsa dişhekimi tarafından alınmalıdır.
Bu problemler nasıl önlenebilir?

Diş eti iltihabı dişlerin etkin olarak bakımı ve temizlenmesi ile önlenebilir. Her gün en az iki kez, mümkün olan durumlarda her yemekten sonra dişler fırçalanmalıdır. Her gün tüm dişlerde diş ipliği ile temizlik işlemi de yapılmalıdır. Sabah diş fırçalamak rahatsızlık veriyorsa ağız su veya anti-plak ve florürlü gargaralarla çalkalanmalıdır. Dengeli beslenme ile birlikte C ve B12 vitamin destekleri de ağız sağlığının sürdürülmesi açısından önemlidir. Dişhekimine daha sıklıkla gidilmesi de etkin plak kontrolünü sağlayarak gingivitis gelişimini önler. Plak kontrolünün sağlanması aynı zamanda diş eti tahrişi ve hamilelik tümörlerinin oluşma riskini de azaltır.
Dişler hamilelik sırasında daha çabuk mu çürür?
Hamilelik döneminde vücuttaki dengenin bozulması dişlerin çabuk çürümesine uygun bir ortam yaratır. Bu dönemde dişlerin daha çabuk çürümelerinin nedenleri şunlardır;
  • Hamilelik döneminde tatlıya, abur cubura aşırı istek belirir ve bunlar yendikten sonra diş fırçalama ihmal edilebilir.
  • İlk aylarda görülen kusmalardan sonra anne ağız bakımına yeterince özen göstermeyebilir.
  • Gebelik hormonlarının etkisi ile diş etleri daha çabuk kanayan anne, dişlerini fırçalamaktan kaçınır. İşte bu nedenlerden ötürü bu dönemde diş sağlığına daha çok özen göstermek gerekir.
  • Dişhekimine ne zaman gidilmelidir?
    Hamilelik planlanıyorsa veya hamile olunduğundan şüpheleniliyorsa dişhekimi ziyaret edilmelidir. İlk 3 aylık dönemde temizlik yapılması uygundur. Dişhekimi hamileliğin kalan dönemi için bir tedavi takvimi hazırlayacaktır. İkinci 3 ayda da ağız dokularında meydana gelen değişikliklerin ve ağız bakımının etkinliğinin değerlendirilmesi ile birlikte tekrar temizlik önerilebilir. Duruma göre üçüncü 3 aylık dönemde de tekrar randevu verilebilir fakat tüm bu seanslar mümkün olduğunca kısa süreli olmalıdır.
    Kaynak: www.bize-emanet.com

11 Ekim 2018 Perşembe

Küçük dokunuşlar gününüzü güzelleştirsin

Güldüğünde güzel görünmek herkesin mutlaka isteyeceği birşey. Genel görüntümüzü ve gülüşümüzü etkileyen en önemli faktörlerden birisi de muhakkak ki dişlerimiz ve onların görünüşü.

Bazen çok küçük dokunuşlarla gülüşümüzde dramatik iyileşmeler yapabiliyor olmamız çok heyecan verici!

Çok sevdiğim hastam ve aynı zamanda arkadaşım, çok eskiden üst lateral dişlerini kaybetmiş ve ortodontik olarak köpek dişleri yan keserlerin yerine getirilerek boşluk kapatılmış. Ancak bu durum genel gülüş estetiğini bozuyordu. Ayrıca sol üst köpek dişindeki hipomineralize alan da arkadaşımın canını sıkıyordu.

Düğününden tam 3 gün önce bana geldiğinde elimizde çok seçeceğimiz yoktu:) Ofis tipi beyazlatma ile dişlerinin rengini 3 tona kadar açmayı başardık. Köpek dişlerinin ise ucundan bir miktar törpüleyerek onları yan kesici dişlere benzettik.

Sonuçta günü kurtardık:) Arkadaşım güzel ve kendinden emin gülüşüyle yeni hayatına adım attı!
    Ne büyük mutluluk:)

Bu da böyle bir hikayemiz olarak burada yerini alsın, hatırlansın istedim.

Sevgiler
    ASUDE

10 Ekim 2018 Çarşamba

Laminate Veneer Uygulamaları

Merhaba, günümüzün en popüler diş hekimliği konularından biri muhakkak ki "Gülüş Estetiği yada Gülüş Tasarımı" konusu. Herkesin merak ettiği hızlı ve acısız yöntemlerle dergilerdeki gibi bir gülüşe sahip olabilir miyim? sorusu.

Güncel seramik restorasyon teknolojileri sayesinde diş yüzeyinden minimal kesim yapılarak ya da bazı vakalarda hiç kesim yapılmadan doğal dişe çok yakın estetikte gülüşler hazırlanabiliyor. Üstüne bir de dişetinin estetiği de eklenince ortaya doğal ve estetik bir gülüş çıkıyor.

Dişeti estetiği yani bilinen adıyla pembe estetik, temelinde dişeti dokularında öncelikle varsa hastalığın giderilmesi ardından cerrahi yöntemlerle simetrinin sağlanarak gülüşün dişeti kısmının tasarlanması işlemlerini içerir.

Beyaz estetik ise dişin yüzeyi, rengi, şekli, boyutsal orantıları ve kapanış gibi birçok konuyu içeren diş yüzeyinde yapılan düzeltmelerdir.
    Hekiminiz öncelikle estetik bölgede yapılacak her türlü girişimden önce sizin beklentileriniz ve şu anki diş sağlığınız ile ilgili görüşme yapıp bir ön değerlendirme yapacaktır.

Bazen estetik bölgedeki çürüklerin estetik dolgularla tedavisi yada sadece beyazlatma işlemi bile bir gülüşü düzeltmede tek başına yeterli olabilirken, bazı durumlarda tel tedavisi, dişeti cerrahisi, lamine kronlar gibi birden çok tedavinin kombine uygulanması ile istenilen estetik sonuç elde edilebilmektedir.

Dişhekiminizin önereceği her tedavi şeklinde öncelik ağız sağlığınızın korunması ve iyileştirilmesi olacaktır. Şanslıyız ki güncel tedavi teknikleri hem ağız sağlığını koruyup hem de estetik beklentiyi karşılamamıza yardım etmektedir.
    Bol neşeli, sağlıklı, estetik gülüşleriniz olsun!

Sevgiler

Merak ettiklerinizi yorum olarak bırakırsanız cevaplamaya çalışırım.