13 Ocak 2016 Çarşamba

Operasyondan önce

Mikro cerrahi girişimden 1 ay sonra
Mikro cerrahi girişimden 6 ay sonra

Dişeti çekilmeleri bir çok faktöre bağlı olarak gelişebilmektedir. Travmatik diş fırçalama, dişeti hastalıkları, yüksek kas bağlantıları, dişlerin yanlış şekilde kapanışı gibi faktörler en sık rastlanan dişeti çekilmesi nedenleridir. Dişeti çekilmesinin tedavisi, çekilmeye sebep olan nedenin teşhisi ve giderilmesi ile başlar. Örneğin sebep travmatik diş fırçalama ise önce bu alışkanlıklar düzeltilir. Sonrasında dişetinin eski konuma gelmesi için bir takım mikro cerrahi girişimlerde bulunulabilir.

Dişeti çok ince bir doku olduğundan ve estetik değeri yüksek olduğundan, dişetine yönelik estetik tedavi girişimlerinin konu ile ilgili yeterli tecrübe ve bilgisi olan hekimler tarafından yapılması önem kazanmaktadır. Genel olarak dişetinin estetik cerrahisi ve dişeti hastalıkları ile ilgilenen uzmanlık branşı "Periodontoloji", bu bölümün uzmanları ise "Periodontist" olarak adlandırılmaktadır.

Dişeti çekilmesi tedavisi yaklaşık 1,5 saat süren mikro cerrahi bir prosedürdür. İşlem sırasında ağrı hissedilmemektedir. İşlem sonrası iki haftalık dönemde hastanın bir takım kurallara uyması ve verilen ilaçları kullanması gerekmektedir.

Operasyon sonrasında dişeti çekilmeden önceki konumuna gelir. Estetik olarak iyileşme sağlanmasının yanı sıra, dişeti çekilmesinden sonra açığa çıkan kök yüzeyi de örtüleceğinden kök çürüğü ve diş hassasiyetinin de önüne geçilmiş olur.

Sağlıkla kalın
Sevgiler